طراحی نقشه ۱:۵۰۰ برای نخستین بار در شهر مقدس قم

طراحی نقشه ۱:۵۰۰ برای نخستین بار در شهر مقدس قم...

طراحی نقشه ۱:۵۰۰ برای نخستین بار در شهر مقدس قم

طراحی نقشه ۱:۵۰۰ برای نخستین بار در شهر مقدس قم

 

مدیرکل آمار و اطلاعات استانداری قم گفت: نقشه ۱:۵۰۰ نقشه ای بسیار دقیق و با حساسیت بالاست که برای نخستین بار در قم طراحی شد.

به گزارش شهر نیوز، محمدجواد شاکر آرانی در همایش روز جهانی GIS و رونمایی از نقشه ۱:۵۰۰ شهر قم که در تالار همایش شهرداری قم برگزار شد اظهار کرد: از زمان شروع رشد صنعتی در جهان تا کنون سه محور منابع طبیعی، سرمایه و دانایی در دوران‌های گوناگون به عنوان محورهای اصلی توسعه اقتصادی، اجتماعی و زیست محیطی، یا به طور کلی توسعه پایدار، مبتنی بر دانایی مورد توجه بوده است . 

وی بیان کرد: اطلاعات به عنوان رکن اساسی در مسیر افزایش دانش و دانایی به شمار می‌رود نقشی تعیین کننده ای در جهت رشد اقتصادی و دستیابی به توسعه پایدار داردمدیر کل آمار و اطلاعات استانداری با اشاره به طرح طبقه‌بندی کارگاه‌ها و فعالیت‌ها در استان قم تصریح کرد: براساس طبقه‌بندی بین‌المللی ISIC مبتنی بر اطلاعات مکانی و کدپستی متصل به نقشه پارسل شهری است.

وی ، با اشاره به سرویس آنلاین آدرس‌دهی مبتنی بر مکان برای دستگاه‌های امدادی گفت: یکی از مهم‌ترین و پر منفعت‌ترین کاربردهای اطلاعات مکانی برای عموم مردم که با همکاری شرکت مخابرات استان، اورژانس قم و استانداری شکل گرفته طرح GPS است. 

شاکر آرانی ادامه داد: در این طرح شرکت مخابرات با راه اندازی سرویس آنلاین ارسال متن آدرس تماس گیرندگان با شماره ۱۱۵ از تلفن ثابت امکان تسریع در امداد رسانی به حادثه دیدگان را فراهم می‌کند.

وی با اشاره به طراحی نقشه ۱:۵۰۰ در قم گفت: این رویداد مهم با همت و اراده کار‌شناسان پر تلاش در حوزه اطلاعات مکانی در بیش از یک دهه فعالیت محقق شده است.

مدیرکل آمار و اطلاعات استانداری قم  خاطرنشان کرد: نقشه ۱:۵۰۰ قم بسیار دقیق و با حساسیت بالاست که برای نخستین بار در قم طراحی شده است.


هیچ نظری تا کنون برای این مطلب ارسال نشده است، اولین نفر باشید...