بیست و ششمین همایش و نمایشگاه ملی مهندسی نقشه برداری و اطلاعات مکانی؛ ژئوماتیک ۱۴۰۰

سازمان نقشه برداری کشور بیست و ششمین همایش ملی ...

بیست و ششمین همایش و نمایشگاه ملی مهندسی نقشه برداری و اطلاعات مکانی؛ ژئوماتیک ۱۴۰۰

سازمان نقشه برداری کشور بیست و ششمین همایش ملی مهندسی نقشه برداری و اطلاعات مکانی را که بزرگترین رویداد ملی در حوزه نقشه‌برداری و اطلاعات مکانی کشور محسوب می شود، با شعار " اطلاعات مکانی؛ زیربنای توسعه اقتصادی کشور" برگزار می کند

1400-poster-new

به گزارش روابط عمومی سازمان نقشه برداری کشور، بیست و ششمین همایش و نمایشگاه ملی مهندسی نقشه برداری و اطلاعات مکانی توسط این سازمان 3 و 4 اسفند ماه سال 1400و با شعار" اطلاعات مکانی؛ زیربنای توسعه اقتصادی کشور" برگزار می گردد.

صاحب نظران و متخصصان مهندسی نقشه برداری می توانند مقالات خود را در 9 محور با موضوعات فنی و مهندسی نقشه برداری به دبیرخانه همایش ارسال نمایند.
  ژئودزی و ژئودینامیک، سامانه ها و زیرساختهای اطلاعات مکانی، سامانه های مکانی پشتیبانی از تصمیم و تحقق عدالت، نوآوری و فنآوریهای نوین در نقشه برداری، فتوگرامتری و سنجش از دور، هیدروگرافی و اقتصاد دریامحور، نقش اطلاعات مکانی در مدیریت بحران، برنامه ریزی و اقتصاد مکان محور و در نهایت حفاظت از محیط زیست و پایش تغییرات اقلیمی بعنوان محورهای همایش ژئوماتیک 1400 تبیین شده اند.
 
خاطر نشان می شود این همایش باحمایت 16 دستگاه اجرایی برگزار خواهد شد. انجمن علمی و مهندسی نقشه برداری، جامعه مهندسان نقشه برداری ایران، معاونت علمی و فناوری ریاست جمهوری، مرکز همکاری های تحول و پیشرفت ریاست جمهوری، مدیریت اکتشاف شرکت ملی نفت ایران، دانشگاه های صنعتی خواجه نصیرالدین طوسی، تهران، شهید بهشتی، سازمان فضایی ایران، سازمان جنگلها، مراتع و آبخیزداری، سازمان زمین شناسی و اکتشافات معدنی، سازمان بنادر و دریانوردی، سازمان مدیریت بحران کشور، سازمان ثبت اسناد و املاک کشور، سازمان هواشناسی کشور و مرکز آمار ایران حامیان همایش ژئوماتیک 1400 هستند.

بنا بر اعلام دبیرخانه علمی همایش که در سازمان نقشه برداری کشور مستقر است، علاقمندان و صاحب نظران حوزه ژئوماتیک می توانند مقالات خود را تا  1400/10/15از طریق سایت http://conf.ncc.gov.ir  ارسال نمایند . نتایج داوری مقالات نیز تا 1400/11/01 در  این سایت اعلام خواهد شد.

شایان ذکر است بیست و ششمین همایش و نمایشگاه ملی مهندسی نقشه برداری و اطلاعات مکانی؛ ژئوماتیک 1400 به صورت وبینار و غیرحضوری برگزار می گردد.
گفتنی است همایش ملی مهندسی نقشه برداری و اطلاعات مکانی با سه دهه قدمت، همواره جایگاهی برای ارائه آخرین تلاشهای علمی و اجرایی کشور در زمینه علوم نقشه برداری بوده است. علوم نقشه برداری با توجه به تغییرات گسترده تکنولوژی در بخش های جمع آوری، پردازش و نمایش اطلاعات در سالهای اخیر تغییرات و پیشرفتهای زیادی را تجربه نموده است که عدم آگاهی و استفاده از آن میتواند صدمات جبران ناپذیری را بر بدنه برنامه ریزی، تصمیم سازی و مهندسی کشور وارد نماید. این اهمیت وقتی صدچندان می شود که بدانیم بسیاری از داده های دنیای امروز دارای مولفه مکانی بوده و بدون آن کارآیی ندارند.

 براین اساس لازم است تا داده های مکانی با کیفیت مطلوب و با رعایت استانداردهای موجود جمع آوری، پردازش و در اختیار کاربران قرار گیرند. چنین اطلاعاتی در یک بستر مشترک می توانند ضمن کمک به طرح های کلان کشور مانند آمایش سرزمین، ثبت و ... نیازهای موجود در زمینه های محیط زیست، تغییرات اقلیم، حمل و نقل، مصرف بهینه منابع و ... را نیز تامین کرده و رشد اقتصادی کشور را در سایه تحقق عدالت به ارمغان آورد.
 
در پایان لازم به ذکر است نحوه نگارش مقالات و سایر اخبار همایش ژئوماتیک 1400 متعاقباً از طریق سایت همایش به آدرس http://conf.ncc.gov.ir   اعلام خواهد شد.
سازمان نقشه برداری کشور از محققان، پژوهشگران و سایر علاقه مندان دعوت می نماید با ارائه مقاله، یافته های جدید خود را در حوزه ژئوماتیک و اطلاعات مکانی در این همایش به اشتراک بگذارند تا گامی مؤثر در راستای پیشرفت این حوزه و رفع نیازهای کشور برداشته شود.

منبع: سایت سازمان نقشه برداری کشور


مطالب مرتبط:


هیچ نظری تا کنون برای این مطلب ارسال نشده است، اولین نفر باشید...